Net Insight stärker i USA
Net Insight har stärkt sitt amerikanska säljteam med fem nya befattningar sedan april i år.
Dan Donnelly har utsetts till säljchef för Nord- och Sydamerika med fokus på att kombinera direkt- och indirekt försäljning via återförsäljare. Donnelly har mer än 25 års erfarenhet från TV-branschen vid olika ledande teknikföretag och han började på Net Insight i början av april.
Net Insight också anställt följande personer inom Donnellys team:
Doug Jost är säljansvarig för Net Insights centralregion i USA. Jost är en veteran inom kabel-TV-branschen med 25 års erfarenhet från företag som Showtime och MAV TV.
George Woodford är säljansvarig för Net Insights nordöstra region i USA med säte i Washington, D.C. Woodford har mer än 20 års erfarenhet av telekommunikationsförsäljning, med 10 år inom video-, IP-transport och -produktion. Woodford kommer närmast från Nevion.
Quent Hanna är säljansvarig för Net Insights västra region i USA efter mer än 20 år på Tektronix. Hanna bidrar med stor branscherfarenhet från TV- och produktionssystemförsäljning, med 15 år inom video och IP-mätteknikförsäljning i Silicon Valley. Hanna kommer att vara baserad i norra Kalifornien.
Adam Zee är innesäljare för Nordamerika. Zee har erfarenhet från Akamai, med fokus på stora medie- och högteknologiska företag.
Dessutom har Net Insights Brad Wensley och Todd Bayne börjat på Geartech Technologies,
Net Insights största återförsäljare i Nordamerika, med uppgift att hitta och bearbeta nya potentiella kunder för Net Insights produkter och tjänster.
Filed under: Svensk Ekonomi