Net Insight partner med Ericsson
Net Insight har ingått ett strategiskt partnerskap med Ericsson för att erbjuda TV-bolag ett brett utbud av videolösningar baserade på Net Insights och Ericssons produkter och tjänster för mediekontribution.
H.264 och HEVC blir allt viktigare för transport av direktsänt premiuminnehåll över medienät med begränsad bandbreddskapacitet. Tack vare samarbetet med Ericsson kan Net Insight erbjuda en helhetslösning av mediekontribution till TV-marknaden som tillgodoser behoven både idag och i framtiden. Partnerskapet innebär att Ericssons H.264- och HEVC-lösningar kommer att integreras i Nimbra Vision för fullständig nätövervakning samt till ScheduALL för orkestrering, arbetsflödesautomatisering och kundprovisionering.
– Genom att kombinera Net Insights Nimbra-portfölj med Ericssons videoportfölj kan vi gemensamt erbjuda helhetslösningar för programvarudefinierad, orkestrerad och kvalitetssäker mediehantering (och leverans) som uppfyller TV-bolagens framtida behov redan idag, säger Gall Le Garrec, Head of Global Channel Sales, Media Solutions på Ericsson.
Filed under: Svensk Ekonomi