MikroMakarna fortsätter satsa
Orderingången hos MikroMakarna i Pajala fortsätter att utvecklas positiv. Företaget ser till och med ut att överträffa årets försäljningsbudget på 70 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande. – Ökningen kommer främst från de nya kunder vi lyckats få på senare år. Dessutom ligger våra gamla kunder kvar på en hög stabil nivå, berättar Mikael Isaksson, Marknadsansvarig
hos MikroMakarna.
Samtidigt fortsätter företaget att investera för att ytterligare uppgradera maskinparken. Det senaste tillskottet är en ny screentryckningsutrustning till företagets nyligen uppgraderade ytmonteringslinje. Vid valet av leverantörer finns det ett antal kriterier som är speciellt viktiga för MikroMakarna.
– Säker funktion och en mycket bra service är viktigt för oss i den här delen av landet. Därför blev det även denna gång en Dek-tryckare från Scanditron. Den gamla tryckaren av samma fabrikat har fungerat mycket bra i mer än tio år, kommenterar produktionschefen Lage Niska.
MikroMakarna har under de senaste åren investerat mångmiljonbelopp på att uppgradera hela maskinparken. I princip hela produktionskedjan har uppgraderats och nu jobbar man hårt för att hitta nya uppdrag och fler kunder till den moderna produktionsanläggningen.
– I vår bransch sker teknikutvecklingen snabbt. Det gäller hela tiden att följa med utvecklingen annars är risken att vi snabbt blir omsprungna av konkurrenterna. Vi är väl rustade för att åta oss fler uppdrag och öka produktionen här i Pajala, säger Mikael Isaksson, marknadsansvarig hos MikroMakarna.
Filed under: Svensk Ekonomi