Mätbranschens aktörer bar nya logotyper

Ett nytt företag, stort namnbyte och personer som flyttar på sig bland mätleverantörerna: SEE gav tillfällen till möten med personer med nya namnskyltar.

På bilden ser vi Gunnar Westling, Mikael Lundgren och Martin Trossing som har bildat det nya bolaget MTT design & verification AB sedan Ageto MTT AB gått i graven.
– Det hade verksamheter som inte var lönsamma och som inte passade ihop med övrigt sortiment. I vårt nya bolag kan vi fokusera på våra kärnområden. Nu har vi ”stenkoll” på vår ekonomi och satsar hårt på försäljning och support. Det här innebär en nytändning, säger Gunnar Westling.
Bland agenturerna märks CST, Focus, Teseq, EMscan och Auriga microwave och inriktningen generellt är försäljning och distribution inom radiofrekvens, mikrovåg och EMC.
En annan nöjd utställare är Svein Hermansen på Nortelco.

– Vårt första år som distributör av Tektronix har gått mycket bra, till och med bättre än vad vi hade hoppats kunna uppnå.

Agilent passade förstås att på SEE på att ge offentlighet åt sitt nya företagsnamn Keysight Technologies. Följaktligen bar medarbetarna i montern emblem med nya firmanamnet och logotypen i rött.

Man kan i bilden ana Keysight-skylten på Michael Palmgren, vd för Agilent Technologies Sweden AB.

Och hos Anritsu fann vi en gammal bekant från mätbranschen, med lång erfarenhet av oscilloskop från Tektronix och Agilent, nämligen Gabor Mezofi.

Bilden avspeglar en ny identitet i samklang med företagets maskot: Anritsu-nallen.

 

Comments are closed.