Julförsäljningen via nätet ökade
Julhandeln har infriat förväntningarna hos e-handelsföretagen. Dustin home ökade försäljningen i december med 20 procent jämfört med samma månad 2007.
Dustin home hade nästan 700 000 unika besökare i december, jämfört med 500 000 samma månad 2007. Handeln har varit stark både inför, under och efter julen. Mellandagsrean var den mest omfattande någonsin på Dustin home och bidrog till en stark avslutning på 2008. Särskilt stark har försäljningen varit inom underhållning och multimedia. Både hemmabiosystem och platt-tv har gått mycket bra.
– Julhandeln har varit mycket stark på Dustin home och inte påverkats nämnvärt av konjunkturen, säger Per Eriksson, vd och koncernchef Dustin. Konsumenternas förtroende för e-handeln ökar stadigt. Det är ett bekvämt och säkert sätt att köpa till exempel hemelektronik på, mycket tack vare att branschen har blivit väldigt bra på att beskriva förutsättningarna när det gäller beställningar före jul och sedan hålla vad man lovar.
Dustin öppnade också Dustin home i Danmark i slutet av november.
Filed under: Svensk Ekonomi