JLT utökar sin service i USA

Med en ny serviceanläggning i Atlanta effektiviserar Växjöföretaget JLT Mobile Computers hantering av reparationer och underhåll för sina amerikanska kunder. Det gäller såväl för JLTs egna produkter som för tredjepartsprodukter.


JLT Mobile Computers utvecklar och tillverkar stryktåliga datorer för krävande miljöer. Med de nya tjänsterna rustar JLT för fortsatt tillväxt i USA.

Vid den nyöppnade serviceanläggningen utanför Atlanta i USA utförs reparations- och underhållsservice av både JLTs egen utrustning och tredjepartsprodukter, som exempelvis scanners, skrivare, stryktåliga datorer, surfplattor och handdatorer från de flesta varumärkena, t ex Honeywell, Zebra, LXE och Intermec.

Ytterligare en nyhet är JLT RepairEngine. Det är ett lättanvänt, webbaserat verktyg för administration av reparationer och underhållsservice som ger en tydlig översikt över kundernas samlade IT-utrustning.

Detaljerade rapporter och diagram med komplett servicehistorik gör det lättare att identifiera trender och vidta förbättringsåtgärder. Användarna kan enkelt söka bland pågående serviceärenden utifrån serienummer, modellbeteckning med mera och har möjlighet att kontrollera status eller hantera sina ärenden dygnet runt direkt på webben. För att minimera servicetiden skickas notiser ut när något ärende kräver tillsyn.

Efter förvärvet av det amerikanska dotterbolaget i slutet av 2014 har JLTs amerikanska verksamhet haft en stark tillväxt.

Comments are closed.