Strömförsörjning för järnväg vid Innotrans 2018
Vid Innotrans 2018 i Berlin, 18 – 21 september, kommer Powerbox att visa sin PRBX Enhanced Rail Power Solution (PRBX-ERPS) 2018, Företaget har numera ett brett strömförsörjningsprogram för järnväg.
Med en spännvidd från lågeffekt kortmonterade DC/DC omvandlare till helt kundanpassade lösningar för många kilowatt, är PRBX-ERPS en flexibel och anpassningsbar strömförsörjningslösning för järnvägsapplikationer. Framtagna med fokus på reducerad time to market samt uppfyllande av specifika krav för järnvägsindustrin, är PRBX-ERPS byggblock och lösningar utformade för snabb anpassning av prestanda och parametrar.
Flexibiliteten med PRBX-ERPS vilar på tre hörnstenar: kortmonterade AC/DC- och DC/DC-lösningar, modulära lösningar med integrerande moduler, filter och kringfunktioner, samt DIN-skenor, kassetter och stativ. Anpassningsbarheten stöds också av Powerbox omfattande bibliotek av kundanpassade lösningar, som omfattar mer än 3500 genomförda projekt.
Som en del av PRBX-ERPS presenteras också Powerbox senaste serie av avancerade DC/DC-omvandlare. Serien omfattar kortmonterade omvandlare from 8 till 20 W och uppfyller järnvägsspecifikationerna EN50155, EN50121-3-2, EN61373 och EN45545. Med inspänningsområdet 13:1, från 12 till 160 V, är MAD33 (8W), MAD32 (10W), MAE35 (15W) och MAF35 (20W) en universallösning. Ett enda produktnummer kan strömförsörja en stor spännvidd av transportapplikationer, vilket reducerar lagerhållning och kortar time to market.
Samtliga varianter följer industristandard för höljen och kontaktering (pinout). De nya DC/DC omvandlarna med extravid inspänning lämpar sig utmärkt för lågeffekt laster i järnvägsapplikationer som kommunikationsenheter, GSM-R telefoner och deras dockningsstationer, routrar/Wi-Fi access, små bildskärmar, USB laddningsuttag (både i passagerarsäten och på förarplats), sensorer, samt som standby för större enheter. Serien kompletteras av 4:1 serien DC/DC omvandlare med upp till 600W samt parallellkopplingsmöjlighet för extra effekt.
Filed under: SvenskTeknik